onsdag 21 maj 2014

4 dagar kvar till EU-valet!

4 dagar kvar till EU-valet! Man märker av att tiden känns extremt knapp nu. Igår hade jag inte ens tid att blogga om gårdagens långa dag med miljöminister Lena Ek (C) som var hemma i länet.

Miljöminister Ek fick en väldigt bra sammanfattande presentation om Landstinget i Östergötlands arbete med miljö- och klimatfrågorna. När vi gick in mer specifikt om hur miljö- och klimattänket var integrerat i ny- och ombyggnationerna av våra sjukhus eller vårdlokaler blev Ek väldigt imponerad. Presentationen följdes av en guidning på området.


Lena Ek vid Universitetssjukhuset i Linköping
Lena Ek bjuder på te och samtalar med medborgare

På kvällen hade både jag och Lena Ek blivit bjuden till Sjöhuset i Valdemarsvik för att prata om EU. Fick tillfälle att prata om vikten av EU för att hantera miljö- och klimatutmaningarna och hur man inte ska ta den fria rörligheten inom EU för givet. Otroligt fint arrangemang med många deltagare på plats i Valdemarsvik.

Lena Ek berättar om sin tid som europaparlamentariker
Jag pratar om de frågor som Centerpartiet vill driva i EU-valet.
Stort intresse för EU-frågor i Valdemarsvik

Jag och Lena Ek är mycket nöjda över dagen

Idag har har jag varit och kampanjat en hel dag uppe i Jämtland, i Östersund närmare bestämt. De bjöd på fint väder och härligt sällskap. Innan jag anlände till Bromma Flygplats hann jag förbi T-centralen där Centerpartiet slagit på stort och dekorerat hela stationen med centerbudskap.

T-Centralen med Jonatan Svensson
På plats med min kontaktavdelning

Jag och Centerstudenter Åre/Östersunds ordförande Pernilla Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar