fredag 9 maj 2014

16 dagar kvar till EU-valet!

16 dagar kvar till EU-valet! Springer mellan olika städer för att ta debatter. Ingen tid att förlora. Försöker övertala så många som möjligt varför de ska rösta på Centerpartiet.

På förmiddagen var jag i Jönköping och debatterade. Jag förklarade att Centerpartiet har en positiv inställning till EU-samarbetet men att vi tycker att EU måste bli vassare och enbart fokusera på sånt som kräver gränsöverskridande samarbeten såsom handel och miljö- och klimatfrågor. Jag nämnde också vikten av den fria rörligheten inom EU.

Utfrågningen arrangerades av Europa Direkt Jönköpings län i samarbete med Sensus, Enterprise Europe Network, Svenskt Näringsliv, Företagarna och Jönköpings Stadscafé. Sammanfattning och bilder från debatten i Jönköping kan ses och läsas här och här.

De politiker som deltog i EU-utfrågningen var: Amelia Andersdotter (PP), Ebba Busch Thor (KD), Jytte Guteland (S), Magnus Olofsgård (FP), Max Andersson (MP), Mikael Gustavsson (V), Peter Lundgren (SD) och Sotiris Delis (M)

Några av paneldeltagarna. Foto: Fredrik Lind
Foto: Fredrik Lind
Representanter för Alliansen. Sotiri (M), jag, Ebba (KD) och Magnus (FP)

På eftermiddagen var jag inbjuden på After Work med Svenskt Näringsliv i Linköping. På agendan var det så klart EU, EU och återigen EU. De inbjudna fick höra mig prata gott om den fria rörligheten. Kommer tjata om det under hela EU-valrörelsen...

Med Paul Lindvall (M), KSO Linköping
Här med Linköpings kommunstyrelseordförande Paul Lindvall som representerade Moderaterna. Inga andra partier dök upp trots att detta varit inplanerat sedan månader tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar