lördag 24 maj 2014

1 dag kvar EU-valet!

1 dag kvar EU-valet! Idag höll jag det sista torgmötet för denna EU-valrörelse! Jag tryckte på vikten av att rösta för att EU fortsatt ska vara den arena vi har för att agera i miljö- och klimatfrågorna. Jag beskrev också hur vi ska förhindra att EU tas över av främlingsfientliga och rasistiska krafter. Vi ska värna om varje människas lika rätt och värde. Därför hoppas jag att så många som möjligt använder sina röster imorgon.

Vid Gyllentorget

Kan passa på att berätta att gårdagen var en lång dag som nästan enbart handlade om att få ut så många flygblad som möjligt. Fanns ingen tid att blogga. Inledde dagen med att stå två timmar vid Linköpings centralstation. Därefter var jag på vår expedition och inventerade de resterande flygbladen. Allt måste nämligen bort innan valdagen! För dagen efter gör de ingen som helst nytta. Sedan fick jag in någon timma jobb innan jag förflyttade mig mot Stora Torget där jag stod i nästan fyra timmar vid vårt valtält.

Hela kvällen gick åt att förbereda de sista valfoldrarna för utdelning i brevlådor. Vi avslutade kvällen strax efter midnatt när det blev svårt att se brevlådorna.

Förbereder de sista valfoldrarna

Sista brevlådan...

Kan också meddela att vi fick 6,0% i den senaste mätningen av DN/Ipsos. Läs mer här. Novus gav oss idag 5,0%. Läs mer här. Det innebär att vi ligger på 5-6% i de senaste mätningarna. Det här bådar gott, jämfört med tidigare 3-4%! Dessutom gjorde vår förstanamn Kent Johansson bra ifrån sig igår i den slutgiltiga SVT-debatten mellan toppkandidaterna. Det är dags för Centerpartiet att kamma hem åtminstone ett mandat till. Jag hoppas på minst två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar