söndag 13 juni 2010

Tid är skrämmande men det finns en förklaring...

Tid har alltid skrämt och förbluffat mig, men denna film har gett mig lite svar och gett mig en känsla av lättnad. Den har gjort att jag förstått tid lite mer... Jag har kanske inte lärt mig allt om tidens hemlighet men tillräckligt för att jag ska förstå livet lite bättre, och mig själv lite mer.

Som sagt, tiden går och går och
världen förändras och för att hinna ikapp behöver vi människor anpassas till dessa förändringar... men vissa personer verkar ha stannat upp i utvecklingen och inte insett detta. Folk pratar om att " så har vi ju alltid gjort" och kanske inte ser att det finns andra och nya alternativ också. Nog med filosofi! Kolla på filmen så förstår ni nog vad jag menar!



The Secret Power of Life:
Professor Philip Zimbardo conveys how our individual perspectives of time affect our work, health and well-being. Time influences who we are as a person, how we view relationships and how we act in the world.

Tack Skogsmulle #1 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar