måndag 19 augusti 2013

Utfrågning av EP-valskandidater



För ett tag sen annonserade jag min kandidatur till Europaparlamentsvalet. Jag berättade då om mina hjärtefrågor eller de frågor som jag ville driva i Europaparlamentet.

Bara för några veckor sedan kom katalogen med de 90 C-kandidater som ställer upp i EP-valet. Dessa ska nu genomgå partiets medlemsomröstning, mellan den 15 augusti till och med den 15 september. Det är otroligt många bra kandidater och jag ska självklart göra allt jag kan för att få stå med på valsedeln inför valet.

Inför medlemsomröstningen har nu Centerstudenter tillsammans med Centerpartiets Ungdomsförbund anordnat en utfrågning av ett antal EP-valskandidater. 

Datum: Imorgon, 20 augusti
Tid: 18:30-21:00
Plats: Europahuset, Regeringsgatan 65, Stockholm
Eventet på Facebook: https://www.facebook.com/events/155325628002792/ 

Inbjudna till utfrågningen är:

  • Kent Johansson, EU-parlamentariker
  • Martin Ådahl, Chefsekonom Centerpartiet
  • Fredrick Federley, Riksdagsledamot C
  • Kristina Yngwe, Agronom och ordf LRF ungdomen
  • Isak Engqvist, förste vice förbundsordförande Centerstudenter
  • Hanna Wagenius, förbundsordförande Centerpartiets Ungdomsförbund

Det ska bli intressant att höra vad alla vill driva för frågor. Kanske finns det de som vill driva samma frågor som jag? Möjlighet till samarbete? Let's find out tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar