torsdag 21 augusti 2014

Det här är mitt förbund - Centerstudenter

24 dagar till valet! Aftonbladets blogg rubricerar: "C-studenter lagar rivalernas nedrivna affischer". Min första tanke är: "Det här är mitt förbund - Centerstudenter". Jag är stolt. Vi har många medlemmar som kandiderar för Centerpartiet i höstens val. Vi affischerar och sprider vår politik så gott vi kan. Vi går däremot inte och tar ner (läs river ner) andra motståndares affischer. Nej, vi går tillbaka och lagar dem, ÄVEN oppositionens affischer.

För det som händer är inte ok. Vi är många frivilliga som hjälper till under valet för att vi tror på de frågor vi driver och de personer som kandiderar. Att våra affischer blir nedrivna är i sig tråkigt men det är mer än så. Det är även en demokratifråga där vissa personer verkar anse att inte alla har rätt att föra fram sitt budskap. Därför är jag extra stolt centerstudent idag. Och stolt över att Centerstudenter representeras av Hannes Hervieu, vår förbundsordförande.


Läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar