fredag 28 mars 2014

Min kandidatur till Centerstudenters förbundsstyrelse (omval)

Följande text finns på Centerstudenters hemsida idag: 
Kära medlemmar,
Ett år har gått sedan ni gav mig förtroendet att ingå i Centerstudenters förbundsstyrelse. Jag gick in med målet att hitta ett sätt för medlemmarna att känna ett mervärde i sitt medlemskap. Jag ville att medlemmarna skulle få mer stöd, kunskap och verktyg för att både utveckla sig själva på ett personligt plan men också för att kunna driva Centerstudenters kärnfrågor. Kontakterna med medlemmarna skulle intensifieras och så mycket som möjligt av våra aktiviteter skulle bedrivas på lokal nivå.
Under verksamhetsåret har många avdelningar skapats och flera har varit aktiva. Min kontaktavdelning Centerstudenter Stockholm har till och med lyckats arrangera ett Kräftslag som lockade medlemmar från hela landet. Rådslaget som jag ansvarade för hade som mål att ge medlemmarna mer kött på benen och att stärka deras frihetliga argument genom att de skulle förstå varför de tyckte som de tyckte. Mycket av det vi tycker bottnar i våra egna värderingar om vad som är rätt och som senare ger uttryck för vår liberala ideologi. Det ville jag sätta fingret på!
Jag har också under mitt första år haft ansvaret för nätverket Centerstudenter International (CSI). Ett utav förbundets fokusområden är just internationella politik. Det går inte att förneka vikten av bra omvärldsbevakning även när vi diskuterar svensk politik eller idépolitik generellt. Jag har planer på att, genom CSI, få förbundet att kunna agera på fler plattformer utanför landets gränser. Idag är vi medlemmar i LYMEC (European Liberal Youth) men förhoppningen är att vi inom en snar framtid även kan ingå i IFLRY (International Federation of Liberal Youth).
Inför valrörelsen kommer jag att kunna bidra med den organisatoriska och valinriktade delen. Jag har lätt för att hålla ihop saker och ting och har bra erfarenheter från tidigare valrörelse. Centerstudenter är i ett skede där vi har all chans att nå ut med våra liberala idéer och synas inom den offentliga debatten. Jag anser mig vara en bra ambassadör för Centerstudenter och hoppas på fortsatt förtroende från er medlemmar. Jag lovar att ge allt under detta viktiga valår!
/Eder trogna
-----------------------------------------
För att läsa andra kandidaturtexter, läs här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar